Page 31 - Bien Haber2018 - 2 | Bien Seramik
P. 31

RÖPORTAJ

Tasarım sürecini bize anlatabilir misiniz?     lenişiyle müşteriyi ne şekilde yönlendire-       Bekir Kahraman
Özel bir durum olarak özellikle mağaza-        bilirim?" gibi konularda cevaplar sunarak
cılıkta belli süreçlerde imajınızı yenilemek   müşterilerin ihtiyaçlarını rahat ve memnun
gereksinimindesinizdir. Satışı hedeflediğiniz  bir şekilde karşılamalarını sağlamak gereki-
müşteri kitlesi yönleniş olarak direkt veya    yor. Bien Seramik Öykü Yapı mağazasında
bilinç altında bunu talep ediyor.              temel olarak müşterilerin teşhirler arasında
Alanında Bursa’nın ve bölgenin önemli şir-     kaybolmadan, sistematik bir şekilde tüm
ketlerinden biri olan Öykü Yapı için de bu     teşhirleri inceleyip, kolaylıkla karşılaştırma-
süreç mağazanın konum değişikliğiyle gün-      larını yapıp, geniş olanakların sunulduğu
deme geldiğinde; çok değerli şirket yöneti-    ferah ve rahat bir atmosfer içinde aradığı
cisi Öykü Hanım ile görüşmelerimiz sonucu      ürünlere ulaşmış olacaklar.
biz de bu sürece dahil olmuş olduk. Yeni
bir konsept isteği ile karşı karşıya geldiği-  Bayide bulunan ürünlerin sergilenmesi
mizde öncelikle nasıl bir görünüm istendi-     için nasıl çözümler ürettiniz?
ğine dair görüşmeler yapıyor, hedeflenen       Mimari tasarımda farklı olanı yakalamaya
sonuç ürüne odaklanarak bir profil ortaya      çalışmak çok önemli. Mesela gayet statik
çıkarıyor ve yeni bir konsept oluşturuyoruz.   ve standart olan bir klozet veya bir armatür
Tabi bu konsepti hazırlarken uygulama          grubu panosunun sergilenmesinde bile
alanı ve müşteri profilini de hesaba katıyo-   ayırt edici ve farklı detaylar oluşturmak sizi
ruz. Ayrıca iş sürecinin ve bütçesinin bize    genelin içerisinde ön plana çıkaracak bir
müsaade ettiği ölçüde konseptin program        unsur olabiliyor.
içerisinde uygulanabilir olması, hedeflenen    Öykü Yapı mağazası genelinde oluştur-
bütçeyi aşmaması, ürünü iyi teşhir etmesi,     duğumuz azımsanmayacak sayıdaki 38
müşterinin mekânda kendini iyi hissetmesi      adet canlı teşhir kurgusu ile müşterilerin
gibi kriterleri de ön planda tutuyoruz.        seçimlerine yön verebilecekleri ve ürünler
                                               arası karşılaştırmalar yapabilecekleri temel
Kullanıcı deneyimini ne şekilde                olanağı sunmuş oluyor.
ele aldınız? Müşterileri mekana                Ayrıca seramiğe ek olarak; vitrifiye, arma-
girdiklerinde neler bekliyor?                  tür, aksesuar ve bir çok farklı ürün grubu
Tasarım ve kararlar aşamasında müşteriyi       da ayırt edici bir şekilde müşterilerin beğe-
merkeze koymadan, kullanıcı profili ve kul-    nisine sunuluyor. Bunun dışında satış ban-
lanım amaçlarını göz önüne almaz iseniz        kosu kaplamalarından Öykü Cafe duvarla-
çıkan sonuç ürün estetik olarak göze hitap     rına, bekleme alanı seramik panolarından
edebilecek olsa bile ticari açıdan başarısız   WC seramik kaplamalarına tüm mağazada-
bir örnek olarak ortaya çıkacaktır.            ki ürün kullanımları da aslında kendi başına
Bu tür yapılarda; "Müşteri oraya niçin geli-   Bien Seramik’in ürünleri ile oluşturulmuş
yor? Mekânda ne arıyor? Mekânın biçim-         fark yaratan alanlar sunuyor.

   GENÇ VE YENILIKÇI
   BIR TASARIM OFISI
   OLARAK MIMARLIK

        ÜST BAKIŞININ
    DA KAZANDIRDIĞI
   GENIŞ PERSPEKTIF
     ILE PROBLEMI EN
      DOĞRU ŞEKILDE
  ANALIZ EDIP ÖZGÜN
FIKIRLER VE YARATICI
ÇÖZÜMLER ÜRETMEYI

       AMAÇLIYORUZ.

                                                                                                                Bien Dergi 029
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36