Page 31 - Bien Haber2018 - 2 | Bien Seramik
P. 31
RÖPORTAJ
Tasarım sürecini bize anlatabilir misiniz? lenişiyle müşteriyi ne şekilde yönlendire- Bekir Kahraman
Özel bir durum olarak özellikle mağaza- bilirim?" gibi konularda cevaplar sunarak
cılıkta belli süreçlerde imajınızı yenilemek müşterilerin ihtiyaçlarını rahat ve memnun
gereksinimindesinizdir. Satışı hedeflediğiniz bir şekilde karşılamalarını sağlamak gereki-
müşteri kitlesi yönleniş olarak direkt veya yor. Bien Seramik Öykü Yapı mağazasında
bilinç altında bunu talep ediyor. temel olarak müşterilerin teşhirler arasında
Alanında Bursa’nın ve bölgenin önemli şir- kaybolmadan, sistematik bir şekilde tüm
ketlerinden biri olan Öykü Yapı için de bu teşhirleri inceleyip, kolaylıkla karşılaştırma-
süreç mağazanın konum değişikliğiyle gün- larını yapıp, geniş olanakların sunulduğu
deme geldiğinde; çok değerli şirket yöneti- ferah ve rahat bir atmosfer içinde aradığı
cisi Öykü Hanım ile görüşmelerimiz sonucu ürünlere ulaşmış olacaklar.
biz de bu sürece dahil olmuş olduk. Yeni
bir konsept isteği ile karşı karşıya geldiği- Bayide bulunan ürünlerin sergilenmesi
mizde öncelikle nasıl bir görünüm istendi- için nasıl çözümler ürettiniz?
ğine dair görüşmeler yapıyor, hedeflenen Mimari tasarımda farklı olanı yakalamaya
sonuç ürüne odaklanarak bir profil ortaya çalışmak çok önemli. Mesela gayet statik
çıkarıyor ve yeni bir konsept oluşturuyoruz. ve standart olan bir klozet veya bir armatür
Tabi bu konsepti hazırlarken uygulama grubu panosunun sergilenmesinde bile
alanı ve müşteri profilini de hesaba katıyo- ayırt edici ve farklı detaylar oluşturmak sizi
ruz. Ayrıca iş sürecinin ve bütçesinin bize genelin içerisinde ön plana çıkaracak bir
müsaade ettiği ölçüde konseptin program unsur olabiliyor.
içerisinde uygulanabilir olması, hedeflenen Öykü Yapı mağazası genelinde oluştur-
bütçeyi aşmaması, ürünü iyi teşhir etmesi, duğumuz azımsanmayacak sayıdaki 38
müşterinin mekânda kendini iyi hissetmesi adet canlı teşhir kurgusu ile müşterilerin
gibi kriterleri de ön planda tutuyoruz. seçimlerine yön verebilecekleri ve ürünler
arası karşılaştırmalar yapabilecekleri temel
Kullanıcı deneyimini ne şekilde olanağı sunmuş oluyor.
ele aldınız? Müşterileri mekana Ayrıca seramiğe ek olarak; vitrifiye, arma-
girdiklerinde neler bekliyor? tür, aksesuar ve bir çok farklı ürün grubu
Tasarım ve kararlar aşamasında müşteriyi da ayırt edici bir şekilde müşterilerin beğe-
merkeze koymadan, kullanıcı profili ve kul- nisine sunuluyor. Bunun dışında satış ban-
lanım amaçlarını göz önüne almaz iseniz kosu kaplamalarından Öykü Cafe duvarla-
çıkan sonuç ürün estetik olarak göze hitap rına, bekleme alanı seramik panolarından
edebilecek olsa bile ticari açıdan başarısız WC seramik kaplamalarına tüm mağazada-
bir örnek olarak ortaya çıkacaktır. ki ürün kullanımları da aslında kendi başına
Bu tür yapılarda; "Müşteri oraya niçin geli- Bien Seramik’in ürünleri ile oluşturulmuş
yor? Mekânda ne arıyor? Mekânın biçim- fark yaratan alanlar sunuyor.
GENÇ VE YENILIKÇI
BIR TASARIM OFISI
OLARAK MIMARLIK
ÜST BAKIŞININ
DA KAZANDIRDIĞI
GENIŞ PERSPEKTIF
ILE PROBLEMI EN
DOĞRU ŞEKILDE
ANALIZ EDIP ÖZGÜN
FIKIRLER VE YARATICI
ÇÖZÜMLER ÜRETMEYI
AMAÇLIYORUZ.
Bien Dergi 029