Page 32 - Bien Haber2018 - 2 | Bien Seramik
P. 32
BİEN DERGİ: RÖPORTAJ
ÖYKÜ YAPI PROJESİ MİMARİ RÖPORTAJ
Aylin ECER
BIEN MIMARI HIZMETLER
MANTIK SIZI A Öykü Yapı Bayi Projesi için tasarlanan vermek. Mağaza planlamasında mağaza-
NOKTASINDAN projeyi anlatabilir misiniz? da çalışan personelin istekleri de önemli
B NOKTASINA Projede amaç farklı bir tasarım yapmaktı. çünkü müşteri ile mağazada birebir ilgile-
GÖTÜRÜR. HAYAL Mağaza 3 katlı olup, giriş ve alt kat tüm nenler onlar.
GÜCÜ ISE HER ürünler, üst kat ofis ve toplantı odaları ola-
YERE. rak tasarlanmıştır. Firma sahiplerinin sizden beklentileri ne
Öncelikli mağazaya girildiğinde, her iki oldu? Proje ile ilgili nasıl geri dönüşler
(ALBERT EINSTEIN) tarafta da aynı tasarım yapıldı. Mağaza aldınız?
girişindeki, ilk canlı mekânlar sağ ve solda Bu projede tamamen bayiinin yeni ma-
030 Bien Dergi yer alan ürünler 60x120 cm TIGER BLACK ğazasının bulunduğu mevki, bölgedeki
olarak döşenmesi tasarlanarak, mağazada müşteri profili üzerinden gidilerek yol alın-
yansıma yapıldı. dı ve geri bildirimleri hep bu yönde oldu.
Mağazada sizi, uzun bir satış masası ve Mağazada mekânlar mağaza yüksekliğine
arkasında toplantı odası karşılamaktadır. kadar yapılarak mekânlara derinlik verildi
Mağazanın giriş katı 40x120 cm/60x120 ve mağazanın her iki yanında yeni serilerin
cm serilerimiz, alt kat 30x80 cm/30x60 cm film şeridi şeklinde görselleri ile anlatım
serilerimiz ve tamamlayıcı ürünler, SSG + yapılması da mekân ve görselliği birleşti-
batarya alanları ile desteklenmiştir. rerek farklı bir mağaza olmasında önemli
Giriş katında müşteri karşılanıp, farklı bir etken oldu.
ürünlerle döşenmiş mekânlardan geçildik-
ten sonra alt kata inildiğinde 20 adet canlı Satış yapılan bir mekânda kullanıcıların
mekân ve bunları destekleyen kayar + mağazada rahatça dolaşabilmeleri ve
yatay panolar ile tüm ürün gamımız müş- aradıkları ürünü kolayca bulabilmeleri
teriye sunulmaktadır. çok önemli. Bunun için mağazada nasıl
Giriş katında olan karşılama masası ve bir kurgulama yapıyorsunuz?
toplantı odasını alt katta karşılama masa- Mağazalarda öncelik canlı mekânlar olu-
ları, dinlenme alanı ile mağaza da rahatça yor. Çünkü müşterinin algılaması ve ken-
dolaşabileceğiniz yeri geldiğinde dinlenip dini o mekânda hissetmesi çok önemli.
düşünebileceğiniz alanlar ile destekleye- Canlı mekânlarda kullanılan seriler bu yüz-
rek herkesin rahat edeceği ferah alanlar den firmamız ile bağlantılı olarak değişim-
oluşturmak amacımızdı. ler gösterdiği gibi trendler de tasarımda
önemli bir etken.
Bayiler için yapılan tasarımlarda nelere Amacımız canlı mekânlarda olması gere-
dikkat ediyorsunuz? Müşterileri ve bayii ken tüm tamamlayıcıları gösterip, diğer
çalışanlarını düşünerek yaptığınız bu alternatifleri de mağazada toplu olarak
tasarımdaki ana etkenler nelerdi? gösterecek alanlar oluşturmaktır.
Öncelikle bayilerde bayinin bulunduğu Seramiklerimizi yatay ve kayar stantlarda
mevki, hizmet ettiği ya da hizmet etmeyi gösterdiğimiz gibi aksesuarlar, SSG ve
planladığı müşteri profili çok önemli olu- batarya alanlarını da toplu olarak göster-
yor. Bunların yanı sıra önemli bir etken de mek müşteri için algılamada çok yararlı
mağazanın yapıldığı dönemde bizim de olmaktadır.
firma olarak hangi ürünleri öne çıkarmak Tabi bunun yanı sıra müşteriler ya da ma-
istememiz, mağazadaki tasarımda diğer ğazaya ziyarette bulunan kişiler için teşhir-
önemli etkenler de; mağaza alanı, teşhir ler arasından geçişler ve mağazanın genel
sayısı, satış masası, toplantı masası ve havasının ilk girişte hissedilmesi de çok
panolar. Amaç mağazada mutlaka yaşa- önemli rol almaktadır.
yan mekânlar yaratıp müşterilere hizmet