Page 32 - Bien Haber2018 - 2 | Bien Seramik
P. 32

BİEN DERGİ: RÖPORTAJ

                           ÖYKÜ YAPI PROJESİ MİMARİ RÖPORTAJ

                      Aylin ECER
                         BIEN MIMARI HIZMETLER

MANTIK SIZI A         Öykü Yapı Bayi Projesi için tasarlanan          vermek. Mağaza planlamasında mağaza-
NOKTASINDAN           projeyi anlatabilir misiniz?                    da çalışan personelin istekleri de önemli
B NOKTASINA           Projede amaç farklı bir tasarım yapmaktı.       çünkü müşteri ile mağazada birebir ilgile-
GÖTÜRÜR. HAYAL        Mağaza 3 katlı olup, giriş ve alt kat tüm       nenler onlar.
GÜCÜ ISE HER          ürünler, üst kat ofis ve toplantı odaları ola-
YERE.                 rak tasarlanmıştır.                             Firma sahiplerinin sizden beklentileri ne
                      Öncelikli mağazaya girildiğinde, her iki        oldu? Proje ile ilgili nasıl geri dönüşler
(ALBERT EINSTEIN)     tarafta da aynı tasarım yapıldı. Mağaza         aldınız?
                      girişindeki, ilk canlı mekânlar sağ ve solda    Bu projede tamamen bayiinin yeni ma-
030 Bien Dergi        yer alan ürünler 60x120 cm TIGER BLACK          ğazasının bulunduğu mevki, bölgedeki
                      olarak döşenmesi tasarlanarak, mağazada         müşteri profili üzerinden gidilerek yol alın-
                      yansıma yapıldı.                                dı ve geri bildirimleri hep bu yönde oldu.
                      Mağazada sizi, uzun bir satış masası ve         Mağazada mekânlar mağaza yüksekliğine
                      arkasında toplantı odası karşılamaktadır.       kadar yapılarak mekânlara derinlik verildi
                      Mağazanın giriş katı 40x120 cm/60x120           ve mağazanın her iki yanında yeni serilerin
                      cm serilerimiz, alt kat 30x80 cm/30x60 cm       film şeridi şeklinde görselleri ile anlatım
                      serilerimiz ve tamamlayıcı ürünler, SSG +       yapılması da mekân ve görselliği birleşti-
                      batarya alanları ile desteklenmiştir.           rerek farklı bir mağaza olmasında önemli
                      Giriş katında müşteri karşılanıp, farklı        bir etken oldu.
                      ürünlerle döşenmiş mekânlardan geçildik-
                      ten sonra alt kata inildiğinde 20 adet canlı    Satış yapılan bir mekânda kullanıcıların
                      mekân ve bunları destekleyen kayar +            mağazada rahatça dolaşabilmeleri ve
                      yatay panolar ile tüm ürün gamımız müş-         aradıkları ürünü kolayca bulabilmeleri
                      teriye sunulmaktadır.                           çok önemli. Bunun için mağazada nasıl
                      Giriş katında olan karşılama masası ve          bir kurgulama yapıyorsunuz?
                      toplantı odasını alt katta karşılama masa-      Mağazalarda öncelik canlı mekânlar olu-
                      ları, dinlenme alanı ile mağaza da rahatça      yor. Çünkü müşterinin algılaması ve ken-
                      dolaşabileceğiniz yeri geldiğinde dinlenip      dini o mekânda hissetmesi çok önemli.
                      düşünebileceğiniz alanlar ile destekleye-       Canlı mekânlarda kullanılan seriler bu yüz-
                      rek herkesin rahat edeceği ferah alanlar        den firmamız ile bağlantılı olarak değişim-
                      oluşturmak amacımızdı.                          ler gösterdiği gibi trendler de tasarımda
                                                                      önemli bir etken.
                      Bayiler için yapılan tasarımlarda nelere        Amacımız canlı mekânlarda olması gere-
                      dikkat ediyorsunuz? Müşterileri ve bayii        ken tüm tamamlayıcıları gösterip, diğer
                      çalışanlarını düşünerek yaptığınız bu           alternatifleri de mağazada toplu olarak
                      tasarımdaki ana etkenler nelerdi?               gösterecek alanlar oluşturmaktır.
                      Öncelikle bayilerde bayinin bulunduğu           Seramiklerimizi yatay ve kayar stantlarda
                      mevki, hizmet ettiği ya da hizmet etmeyi        gösterdiğimiz gibi aksesuarlar, SSG ve
                      planladığı müşteri profili çok önemli olu-      batarya alanlarını da toplu olarak göster-
                      yor. Bunların yanı sıra önemli bir etken de     mek müşteri için algılamada çok yararlı
                      mağazanın yapıldığı dönemde bizim de            olmaktadır.
                      firma olarak hangi ürünleri öne çıkarmak        Tabi bunun yanı sıra müşteriler ya da ma-
                      istememiz, mağazadaki tasarımda diğer           ğazaya ziyarette bulunan kişiler için teşhir-
                      önemli etkenler de; mağaza alanı, teşhir        ler arasından geçişler ve mağazanın genel
                      sayısı, satış masası, toplantı masası ve        havasının ilk girişte hissedilmesi de çok
                      panolar. Amaç mağazada mutlaka yaşa-            önemli rol almaktadır.
                      yan mekânlar yaratıp müşterilere hizmet
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37