Page 37 - Bien Haber2018 - 2 | Bien Seramik
P. 37

RÖPORTAJ

 BIEN BANYO ÜRÜNLERI KURUMSAL TEŞHIR HAKKINDA

Cem GÜVENGIRIŞ

        BIEN BANYO PAZARLAMA MÜDÜRÜ

Röportaja giriş kısmında dilerseniz biraz kendimden      Bien Banyo’nun ürün gamı nelerden               Bunun getirmiş olduğu avantajı gerek son
bahsedeyim. 1975 İstanbul doğumluyum. Rahmetli           oluşuyor?                                       kullanıcıya ve gerekse profesyonel kesime
babamın işi gereği ilk-orta eğitimimi Anadolu’nun        Başlangıç olarak kendi üretimimiz olan se-      en doğru biçimde sunmamız gerekmek-
çeşitli illerinde aldım. 1998 yılında Yıldız Teknik      ramik sağlık gereçlerini ve yurtiçi ve yurt-    tedir. Bu maksatla Bien mağazalarında
Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İktisat  dışından temin etmiş olduğumuz su arma-         seramik kaplama malzemelerinin tamam-
Bölümü’nden mezun oldum. Profesyonel iş hayatına         türlerini ve banyo tamamlayıcı ürünlerinin      layıcısı olan seramik sağlık gereçleri ve
1997 yılında Citibank’ta başladım. Askerliğim            Türkiye pazarında pazarlama ve dağıtımını       armatür ürün gruplarının seçimini özenle
sonrası 2001 yılında Elginkan Holding şirketlerinden     yapmakla ilgili bir çalışma içerisindeyiz.      yapmaktayız. Armatür serilerimizin teşhiri
Elmor A.Ş.’de işe başladım. Sırası ile planlama          Bozüyük’te kapasite artırımı için yatırımlar    için oluşturmuş olduğumuz modüler uy-
elemanı, ürün sorumlusu ve pazarlama şefi                yapıyoruz. Bu konu ile ilgili yeni tesisimizin  gulama sayesinde, küçük bir alanda tüm
görevlerinde bulunduktan sonra 2017 yılı Temmuz          inşaatı devam ediyor.                           lavabo, eviye, banyo bataryalarımız ile
ayı sonunda ayrılarak, 05 Ağustos 2017 tarihinde         Bien Banyo içinde seramik sağlık gereç-         duş sistemlerimizi teşhir edebilmekteyiz.
Bien Banyo A.Ş.’de Pazarlama Müdürü olarak işe           leri yani vitrifiye dediğimiz ürün grubu,       Seramik sağlık gereçleri teşhir ünitelerimiz
başladım. İngilizce ve İtalyanca bilmekteyim.            banyo ve mutfak su armatürleri, gömme           ise mağazanın büyüklüğü, hedef tüketici
                                                         rezervuar, klozet kapakları ve banyo ak-        segmentine göre değişiklik gösteren tarz-
                                                         sesuarları var. Biz banyo ürün grubunda         da satış noktasına göre farklılık gösterebil-
                                                         yatırımlarımızı tamamlayıp tam bir ürün         mektedir. Mağazada ürünlerin konumlandı-
                                                         gamına sahip olduktan sonra daha güçlü          rılmasındaki en önemli husus, mağazanın
                                                         olacağız. Bizim bir kategori yaratmak ve        hitap etmiş olduğu tüketici segmentidir.
                                                         bu kategoriyi sahiplenmek ile ilgili bir pa-    Ürünlerin konumlandırması bu bağlamda,
                                                         zarlama stratejimiz var. Özellikle seramik      mağazanın bulunduğu noktadaki tüketi-
                                                         sağlık gereçleri ve armatür alanında bir        cinin talebine göre belirlenmektedir. Eğer
                                                         kategori yaratacağız ve bununla ilgili Ar-      hedef tüketici ile doğru ürünü buluştura-
                                                         Ge çalışmalarımız son aşamaya gelmiş            mazsanız, dünyanın en güzel mağazasını
                                                         durumda. O sebeple ne olduğunu henüz            da yapsanız, belli bir süre sonra o mağaza
                                                         söyleyemiyorum. Ancak bu ürünleri hayata        müzeye dönüşmeye mahkumdur.
                                                         geçirdiğimizde sahip olacağı özellik tüm
                                                         ürünlerimizde standart olacak ve ekstra         Müşterilerin mağaza deneyiminden
                                                         bir opsiyon olarak satılmayacak. Bu da          memnun kalması için ne gibi
                                                         gerçekten çok önem verilen ve tüketiciye        çalışmalarınız var?
                                                         fayda sağlayan bir özelliği tüketiciyle bu-     Müşterilerin mağaza deneyiminden mem-
                                                         luşturacak. 2018’in sonlarına doğru bütün       nun kalması için, mağazanın genel imajın-
                                                         ürün gruplarımızda bu standardı uygula-         dan iç düzenine, deposundan tuvaletine
                                                         maya başlayacağız.                              kadar genel bir konsept çalışması yapıl-
                                                                                                         maktadır.
                                                         Bien mağazalarında banyo ürün                   Mağazanın atmosferi (Tasarım, Renk
                                                         grubunun teşhirlerini neleri göz                Uyumu, Koku vb.), müşterilerin üzerinde
                                                         önüne alarak planlıyorsunuz? Ürün               bırakacağı etki açısından çok önemli fak-
                                                         konumlandırması müşterilerin tutumunu           törlerdir.
                                                         nasıl etkiliyor?                                Ayrıca, mağazalarda, kör noktaları etkin
                                                         Öncelikle Bien Seramik olarak çok ge-           alana dönüştürmek maharet isteyen bir
                                                         niş ve estetik açıdan zengin bir seramik        konudur. Bu konuya Bien mağazalarında
                                                         kaplama malzemesi ürün gamına sahibiz.          ayrı bir önem verilmektedir.

                                                                                                         Bien Dergi 035
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42