Page 37 - Bien Haber2018 - 2 | Bien Seramik
P. 37
RÖPORTAJ
BIEN BANYO ÜRÜNLERI KURUMSAL TEŞHIR HAKKINDA
Cem GÜVENGIRIŞ
BIEN BANYO PAZARLAMA MÜDÜRÜ
Röportaja giriş kısmında dilerseniz biraz kendimden Bien Banyo’nun ürün gamı nelerden Bunun getirmiş olduğu avantajı gerek son
bahsedeyim. 1975 İstanbul doğumluyum. Rahmetli oluşuyor? kullanıcıya ve gerekse profesyonel kesime
babamın işi gereği ilk-orta eğitimimi Anadolu’nun Başlangıç olarak kendi üretimimiz olan se- en doğru biçimde sunmamız gerekmek-
çeşitli illerinde aldım. 1998 yılında Yıldız Teknik ramik sağlık gereçlerini ve yurtiçi ve yurt- tedir. Bu maksatla Bien mağazalarında
Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İktisat dışından temin etmiş olduğumuz su arma- seramik kaplama malzemelerinin tamam-
Bölümü’nden mezun oldum. Profesyonel iş hayatına türlerini ve banyo tamamlayıcı ürünlerinin layıcısı olan seramik sağlık gereçleri ve
1997 yılında Citibank’ta başladım. Askerliğim Türkiye pazarında pazarlama ve dağıtımını armatür ürün gruplarının seçimini özenle
sonrası 2001 yılında Elginkan Holding şirketlerinden yapmakla ilgili bir çalışma içerisindeyiz. yapmaktayız. Armatür serilerimizin teşhiri
Elmor A.Ş.’de işe başladım. Sırası ile planlama Bozüyük’te kapasite artırımı için yatırımlar için oluşturmuş olduğumuz modüler uy-
elemanı, ürün sorumlusu ve pazarlama şefi yapıyoruz. Bu konu ile ilgili yeni tesisimizin gulama sayesinde, küçük bir alanda tüm
görevlerinde bulunduktan sonra 2017 yılı Temmuz inşaatı devam ediyor. lavabo, eviye, banyo bataryalarımız ile
ayı sonunda ayrılarak, 05 Ağustos 2017 tarihinde Bien Banyo içinde seramik sağlık gereç- duş sistemlerimizi teşhir edebilmekteyiz.
Bien Banyo A.Ş.’de Pazarlama Müdürü olarak işe leri yani vitrifiye dediğimiz ürün grubu, Seramik sağlık gereçleri teşhir ünitelerimiz
başladım. İngilizce ve İtalyanca bilmekteyim. banyo ve mutfak su armatürleri, gömme ise mağazanın büyüklüğü, hedef tüketici
rezervuar, klozet kapakları ve banyo ak- segmentine göre değişiklik gösteren tarz-
sesuarları var. Biz banyo ürün grubunda da satış noktasına göre farklılık gösterebil-
yatırımlarımızı tamamlayıp tam bir ürün mektedir. Mağazada ürünlerin konumlandı-
gamına sahip olduktan sonra daha güçlü rılmasındaki en önemli husus, mağazanın
olacağız. Bizim bir kategori yaratmak ve hitap etmiş olduğu tüketici segmentidir.
bu kategoriyi sahiplenmek ile ilgili bir pa- Ürünlerin konumlandırması bu bağlamda,
zarlama stratejimiz var. Özellikle seramik mağazanın bulunduğu noktadaki tüketi-
sağlık gereçleri ve armatür alanında bir cinin talebine göre belirlenmektedir. Eğer
kategori yaratacağız ve bununla ilgili Ar- hedef tüketici ile doğru ürünü buluştura-
Ge çalışmalarımız son aşamaya gelmiş mazsanız, dünyanın en güzel mağazasını
durumda. O sebeple ne olduğunu henüz da yapsanız, belli bir süre sonra o mağaza
söyleyemiyorum. Ancak bu ürünleri hayata müzeye dönüşmeye mahkumdur.
geçirdiğimizde sahip olacağı özellik tüm
ürünlerimizde standart olacak ve ekstra Müşterilerin mağaza deneyiminden
bir opsiyon olarak satılmayacak. Bu da memnun kalması için ne gibi
gerçekten çok önem verilen ve tüketiciye çalışmalarınız var?
fayda sağlayan bir özelliği tüketiciyle bu- Müşterilerin mağaza deneyiminden mem-
luşturacak. 2018’in sonlarına doğru bütün nun kalması için, mağazanın genel imajın-
ürün gruplarımızda bu standardı uygula- dan iç düzenine, deposundan tuvaletine
maya başlayacağız. kadar genel bir konsept çalışması yapıl-
maktadır.
Bien mağazalarında banyo ürün Mağazanın atmosferi (Tasarım, Renk
grubunun teşhirlerini neleri göz Uyumu, Koku vb.), müşterilerin üzerinde
önüne alarak planlıyorsunuz? Ürün bırakacağı etki açısından çok önemli fak-
konumlandırması müşterilerin tutumunu törlerdir.
nasıl etkiliyor? Ayrıca, mağazalarda, kör noktaları etkin
Öncelikle Bien Seramik olarak çok ge- alana dönüştürmek maharet isteyen bir
niş ve estetik açıdan zengin bir seramik konudur. Bu konuya Bien mağazalarında
kaplama malzemesi ürün gamına sahibiz. ayrı bir önem verilmektedir.
Bien Dergi 035